Springbreak - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Sepp Elzinga - WaarBenJij.nu Springbreak - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Sepp Elzinga - WaarBenJij.nu

Springbreak

Door: Sepp

Blijf op de hoogte en volg Sepp

26 Maart 2010 | Verenigde Staten, Miami

Zo we zijn weer helemaal bijgekomen van Springbreak in Daytona Beach. Wat een weekend, geweldig! Was echt leuk om Miami weer uit te gaan en kijken waar we uit zouden komen. Toen Andries hier net in Miami was hadden we afgesproken om met Springbreak naar Daytona Beach te gaan, en nu zou het er echt van komen. Uiteindelijk gingen er veel meer mensen mee wat alleen maar gezelliger was! We reden alleen wel allemaal apart. Niels had een dag vrij genomen om eerst met zn vrienden naar Kennedy Space Center te gaan, ik ging om 12 weg en de 4 duitsers gingen pas om 20.00 rijden.

Ik ben afgelopen vrijdag, 19 maart, om 12 uur van werk weggegaan zodat we eerder zouden kunnen gaan rijden. Het is nog best een afstand naar Daytona, namelijk 5 uur noordelijker rijden! Tijdens de heenreis was het echt genieten! In een cabrio met super lekker weer het dak eraf en cruisen. Ben achteraf wel een beetje kop mn kop verbrand omdat ik zulk kort haar hed, maar dat hoort er dan maar bij:p

Zoals jullie vast wel weten zijn Amerikanen creatief met snelwegen, zo ook de I-95 (interstate snelweg) naar Daytona toe. We zijn langs knooppunten gekomen waar 5 lagen snelwegen over elkaar, onder elkaar door en met bochten langs elkaar gebouw waren! Echt bijna kunst om te zien, supervet.

Om 6 uur ‘s avonds reden we Daytona Beach binnen en kwamen we langs the heart of NASCAR, The Daytona 500 speedway. Wat een immens groot complex/gebouw is dat! Het is echt supergroot met ziek veel tribunes. Achteraf hoorde we dat de track 2,5 km lang is en genoeg zitplaatsen zijn voor 250.000 mensen, beeld je dat maar eens in!. Na een beetje in de cabrio over de boulevard te hebben gereden en alles te hebben “gecheckt” zijn we ons hotel gaan opzoeken.

De Hawaiian Inn, dat beloofd wat. We wisten alleen hoe het er van de buitenkant uitzag, dat er veel springbreakers zouden komen en niet te duur was. Ze hadden niks te veel gezegd. Het zag er allemaal wel goed uit, beetje verouderd en het afgebrokkelde beton op ons balkon daargelaten. Andries en ik en Niels en zijn vrienden, Chiel en Florian, kwamen bijna te gelijk bij het hotel aan. Even de kamer bekijken, van het uitzicht genieten en dan maar gelijk boodschappen doen!

Voor 100 dollar totaal aan boodschappen gedaan en het enige wat we hadden was eten, bier, cola en fruit:p mmmm oke! Koelkast volgestouwd en op zoek naar een restaurant. We zijn immers een weekendje weg dus een lekker restaurant opzoeken. We kwamen bij een Italiaan uit die meer had dan pizza en pasta en er erg goed uit zag.

We hebben daar met zn alle zalm gegeten, supergoed! Echt heerlijk eten daar. Toen kwam weer het spannende moment, krijg ik ook een biertje. Ik heb namelijk mijn OV kaart vervalst en geplastificeerd. Nou is het verschil minimaal, maar als Nederlander weet je waar je op moet letten en dan zie je het wel. Ze nemen hem, zonder problem!

Vrijdag avond zijn we naar een club geweest Razzle’s. Was opzich best een leuke club en goede muziek maar wel erg druk. Ook daar OV geen probleem:) De duitse dames en heren waren ook aangekomen en die kwamen we tegen in de club. Nou sprongen die amerikanen letterlijk op de dames en daar waren ze niet zo van gediend. Dat was het mindere van de avond.

In Daytona sluit alles dus om 02.30 stipt. Dat is erg vervelend als je van het nederlandse principe uitgaat dat je wat later naar de stad toe gaat en dan ook wat langer doorgaat. Echt alles ging dicht, zelfs de stripclubs en dat terwijl we pas 2 uur binnen waren:S was dan weer jammer.

Zaterdag hebben we flink ontbeten met yoghurt, fruit en muesli om weer wat power te krijgen. We hebben de hele dag aan het zwembad en de zee gelegen en beetje gepraat met iedereen die daar rondliep en in de zee gezwommen. We wisten dat we 5 uur noordelijker zaten, maar dat dat gelijk 10 graden watertemperatuur scheelt, jezus! Blijven bewegen en dan krijg je het wel weer warm, en anders toch weer terug naar de Poolparty:)

Zaterdag tegen de avond kwamen er amerikaanse vriendinnen van Andries, Elizabeth en Laura, naar Daytona Beach, die op vakantie waren in Orlando, om met ons te feesten. Dit was echt supergezellig en we warden al snel The Crazy Dutch genoemd:). We gingen deze avond naar een andere club, Lounge 509 die veel vetter was dan Razzle’s. Deze club had ook een heel buiten gedeelte met balkon en alles, superchill. Naarmate de avond vorderde werd het steeds gezelliger

Deze nacht ook maar 3 uur geslapen want Elizabeth en Laura moesten alweer vroeg naar Orlando terug. Zondag wouden we beetje uitbrakken en wakker worden bij het zwembad alleen het weer zat niet echt mee, het was bewolkt en er was regen op komst. Rond een uur of 13.00 maar terug gaan rijden en dan onderweg nog langs de speedway. Jammer genoeg was de entree best duur en zijn Andries en ik niet naar binnen gegaan. Niels, Chiel en Florian wel en die zijn dan ook helemaal nat geregend:).

Verder heb ik positieve berichten gekregen van mensen die naar Miami komen, doet me goed! Heb er echt zin in!. Qua alcohol verbruik staat er deze week een stop op en is dit mn healthy week. Alleen gezond voedsel en geen alcohol. Is ook goed. Nou kook ik bijna elke avond zelf gezond eten omdat ik echt moe wordt van het fastfood hier. We wisselen het een beetje af, de ene keer ik, de andere keer andries, dan weer met de hele groep eten enz. Bevalt me prima:).

That’s all folks, till next time.
Kus en Ciao from Miami

• 26 Maart 2010 - 20:22

Koen:

klinkt egt te hard voor woorden daar(H),
    als k zou kunnen zou ik dit weekend nog afreizen:P
    veel plezier nog(Y)
    mzl
    koen

• 02 April 2010 - 08:22

Ria Wijman:

Hey Sepp!! Gevonden! Ik vind het leuk je reisverslagen te lezen. Ik zie het al, je hebt het geweldig zelfstandig naar je zin daar. Fijn! Geniet, ik zal nog inhoudelijk reageren als ik alles rustig gelezen heb.
    Hele fijne tijd daar gewenst nog, werken en lekker genieten.

Alle goeds en tot het volgende bericht!

Liefs, Ria