Budweiser Vs. Corona - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Sepp Elzinga - WaarBenJij.nu Budweiser Vs. Corona - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Sepp Elzinga - WaarBenJij.nu

Budweiser Vs. Corona

Door: Sepp

Blijf op de hoogte en volg Sepp

17 Maart 2010 | Verenigde Staten, Miami

It’s been a while, but I’m still here! Het is weer nodig tijd voor een Miami story en tis me n bakbeest deze keer. De afgelopen twee weken zijn hard gegaan! De tijd vliegt hier echt en er is genoeg te doen. Zoals de titel al doet vermoeden is er het nodige aan bier doorheen gegaan.

Twee weken geleden op donderdag ben ik met “de jongens” hier naar een bar gegaan, Prime genaamd. We hadden gelezen dat het maar 5 dollar per pitcher (1,8 liter) was dus dat moesten we even uitproberen!. Niels, Andries, Andre en ik gingen er heen met de taxi omdat lopen net te ver was.

Aangekomen bij de bar, bleek het meer een soort club te zijn want barren kennen ze hier niet, werd er dus alleen maar beter op:). Voor mij is het altijd nog wel spannend of ik binnenkom aangezien alles voor 21+ is en Ik had niels zijn ID om mee binnen te komen. Gelukkig lijken Niels en ik erg veel op elkaar…….. Niet dus. Op de foto heeft hij heel lang haar en een heel ander gezicht. Maarja ik was er tenslotte ook de stipclub mee ingekomen dus konden we het hier ook wel gokken.

De bewaker keek niet eens naar de foto! Alleen de datum en ik mocht doorlopen terwijl ze bij niels, met zijn eigen rijbewijs en zelfde foto, wel moeilijk gingen doen, haha. De club van binnen is een groot vierkant met alleen maar schermen aan de muur, varierend van 30 tot 60 inch volgens mij. Een grote bar in het midden, en allemaal van die ronden banken langs de muur.

We zijn gaan zitten en hebben toen de eerste pitcher besteld. De muziek die ze draaien is hip-hop, house en club, Echt goed. Oke tweede pitcher dan. Toch even door de club heen lopen, mensen kijken en dan langs de bar voor de derde pitcher. Weer zitten en ouwehoeren met elkaar, ja hoor, onder het genot van pitcher Nr 4!. Niels, Andre en ik moesten er de volgende dag om 7 uur uit maar dat boeide niet zoveel, doe er nog maar eentje dan. Zo ging het door en we hadden het echt goed naar ons zin. Na totaal 9 pitchers verder zaten we toch wel vol, en hadden we honger…Mmm paar dronken gasten op zoek naar een Mac.

Andries, Andre en Niels moesten pissen dus ik zou vast gaan bestellen. Het mac restaurant was gesloten, er was alleen een 24 hour drive-thru. Oke, dan maar er doorheen lopen:). Ik loop naar dat raampje toe: Hello, I might not have a car, but I’m very hungy, can I make it a walk-thru?. Ze kon er wel om lachen maar moest toch even met de manager overleggen. Het mocht, maar dan mochten we geen value menu’s nemen, of terwijl geen dollar burgers. Doe dan maar en Big Mac. Andries begreep het niet en begon zijn hele value menu bestelling op te geven. Miss, can you make it four Big Macs please.

Morning after…..wat een hell! Werd om half acht wakker en moest om 8 uur op werk zijn. Niels zelfde verhaal en andre wou helemaal niet wakker worden. 08.05 ingeclocked op werk en beroerd voelen en iedereen vertellen wat we hadden gedaan. 10.00 tering ik begin zo’n honger te krijgen. 12.00 PAUZE, 13.00 Nieuw mens na goed eten en cola. 15.00 weer brak. 17.00 MOE!

Na een power-nap van 2 uur gedaan te hebben:p, werden we weer wakker om 19.00 en gingen we naar de vrouwelijke stagiars om een drank spelletje te spelen. Je krijgt een kaart op je hoofd geplakt en moet raden wie je bent!. Ja ja, laatste drank spelletje dat ik ook in Nederland gespeeld heb voordat ik weg ging, He bob en Benjamin;). Na 2 bier voelde ik me eigenlijk weer prima en werd het een gezellige avond.

Het weer op de zaterdag erna was echt super dus met de hele groep (13 man) naar het strand toe aanbakken en zwemmen. Echt heerlijk!
Zondag zelfde verhaal en weer naar de strand geweest, onderhand wel een beetje rood.

Mijn door de weekse avonden beginnen ook steeds beter te worden. Ik heb steeds meer dingen te doen en ga bij meer mensen langs. De ene keer zit je bij ons op het balkon, uitkijkend over heel Miami, met een budweisertje over het leven te praten en dan is het plots 01:00 en de andere avond leef ik me met Andries uit in de sportschool en ben ik om 22.30 kapot.

Afgelopen donderdag waren we weer naar de Prime, alleen dan met alle stagiairs, behalve de “oude” die er al een half jaar zitten. Allemaal dames in dit geval:). Ze vonden onze verhalen van de vorige keer zo vet dat ze allemaal mee MOESTEN van zichzelf. Eerst hadden we Andre, Andries en ik iets van, laten we het gewoon boys night houden, cause what happens at prime stays at prime, en met roddelende dames erbij wordt dat dan toch weer lastig:p. Maar toch wel gezellig dat ze meegaan dus met zn alle. Er waren twee vrienden van Niels aangekomen dus die waren ook gezellig mee. Eigenlijk ging deze avond hetzelfde als de vorige alleen was er nu een foto camera en hadden andries en ik meer zin in Corona, wat overigens ook niet duur is:). Na elke pitcher een corona voor de smaak, dat was het idee. Dat ging best een tijd goed tot aan het eind van de avond dat ik naar binnen liep voor 2 corona en terugkwam met een pitcher, terwijl de helft al weg was. Ja zo erg was het:p.

Echt hard gelachen en rare gesprekken gehad. De helft was al weg, waaronder mijn huisgenoten. KUT! Geen sleutel mmmm. Ik kon bij andries blijven pitten maar dan had ik geen nette kleren voor op werk. Naja dan maar kijken hoe het vrijdag gaat. Ik had gelukkig met emma (stagiair) een afspraak gemaakt, wie als eerste bij de burger king was zou cinnamon rolls halen (erg zoet maar o zo lekker). Ze belde me om 07.55 wakker om te vragen waar ik was. Dat was het eerste moment waarop ik wakker werd want de wekker had ik niet gehoord:). Blouse van Andries aan en gaan.

Ooo man, dit wordt weer een hell of a Friday. But it’s all worth it! Zaterdag weer naar het stand! Het weer wordt steeds beter hier:) Mooi kleurtje gekregen en begin al een beetje bruin te worden. Zaterdag avond zijn we met zn alle uit geweest, het begon niet super maar werd uiteindelijk wel een success. We gingen naar een club 90 degrees in downtown. Tot half 1 mochten we gratis naar binnen, de rij schoot niet op toen moesten we ineens 20 dollar betalen. Mmmm doorlopen naar bayside!

Bayside is een heel chill plekje om wat te drinken en niet eens te duur. Mooi uitzicht, leuke haventje en een mooie baai. Was daar afgelopen woendag, lekker cocktails drinken onder begeleiding van live muziek.

Zaterdag avond zijn we daar naar een salsa club geweest om de heupjes te bewegen. Heb me goed vermaakt en was uiteindelijk gezellig. Toch maar weer aan de corona dan, aaah lekker. Zondag zijn we twee uur naar het strand geweest, van 16.00 tot 18.00, Puur genieten! De zon was zo warm, en het water zo lekker, echt goed.

Vandaag is het woensdag en St. Patrick’s Day! Dan gaan we na werk toch maar even naar de Flannigans (Irish Pub) om het samen met een paar gekke amerikanen te vieren. Maar wordt het dan Budweiser zoals bij het uitgaan, of toch Corona als het warm is. Lastige keus altijd.

Sinds zaterdag behoor ik ook tot het selecte gezelschap van de kort harige! Ik dacht moet het toch eens proberen en het is nu een millimeter of 3 lang:). Kijk mn facebook maar voor de foto’s! Tot zover een soort van samenvatting van de afgelopen twee weken. Till next time

Ciao en kus Sepp

  • 17 Maart 2010 - 22:46

    Papa:

    Goed man! zo'n "bierstage". Kom je verder nog ergens aan toe? haha
    Leuk om weer je verslag te lezen, ga zo door en Keep the soul alive
    (Kip met colalight)

    Groetjes,
    Papa

  • 18 Maart 2010 - 14:58

    Ruben :

    El Seppo,
    Jezus wat een zuipfestijn daar :P denk je wel om je lever ;)
    mooi om al je verhalen te lezen, alhoewel het wel eentonig begint te worden met al dat feesten :P
    hier ga ik per 1 april met Peter een appartement op de Bakenbergseweg betrekken, te tof! denk wel dat het lastig wordt om nog langs te komen in da usa.... Misschien aan het eind van de zomer als de financiën het toe laten, we houden contact!

    x Ruben

  • 22 Maart 2010 - 20:46

    Benjamin:

    Ik hoop voor je dat het deze keer geen jeagermeister was:P ik lees al dat die stage steeds beter wordt, zoals je pa terecht zegt een bierstage:P spreek je snel!

  • 22 Maart 2010 - 20:46

    Benjamin:

    Ik hoop voor je dat het deze keer geen jeagermeister was:P ik lees al dat die stage steeds beter wordt, zoals je pa terecht zegt een bierstage:P spreek je snel!

  • 22 Maart 2010 - 20:46

    Benjamin:

    Ik hoop voor je dat het deze keer geen jeagermeister was:P ik lees al dat die stage steeds beter wordt, zoals je pa terecht zegt een bierstage:P spreek je snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

Internship in Miami

Recente Reisverslagen:

09 September 2010

The Aftermath

22 Augustus 2010

Almost...but not yet!

18 Juli 2010

Mexicoooo!

01 Juli 2010

Friends, Family & More

29 April 2010

Bahamas Baby!
Sepp

Collins Avenue, North Beach

Actief sinds 28 Jan. 2010
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 18850

Voorgaande reizen:

27 Januari 2010 - 06 September 2010

Internship in Miami

Landen bezocht: