Everglades & Latino's - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Sepp Elzinga - WaarBenJij.nu Everglades & Latino's - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Sepp Elzinga - WaarBenJij.nu

Everglades & Latino's

Door: Sepp

Blijf op de hoogte en volg Sepp

02 Maart 2010 | Verenigde Staten, Miami

Deze keer was het plan gewoon lekker 2 weekenden in 1 verhaal te pakken als het ging passen:P. De reden hiervoor is dat ik anders achter ga lopen wat we natuurlijk niet moeten hebben. Maar helaas, toch weer te enthousiast geschreven:P. Het vergaat me hier nog steeds allemaal goed en mijn werk is niet interessanter geworden sinds het vorige verhaal, alleen maar drukker.

Vorig weekend zijn we met alle nieuwe Interns naar de Everglades geweest, wat een top dag! We hadden de reis geboekt via Travalco, dat als travel agency, special rates krijgt waardoor we geen $45 maar $32 betaalde voor de hele dag! Goed geregeld:). In de ochtend moesten we om 10 uur bij het kantoorgebouw van Travalco staan en werden we opgehaald door onze gids. We konden met zn 13en in het busje en daar gingen we.

De reis naar het midden van de Everglades duurde ongeveer een uur. Het weer was echt supergoed, strak blauwe hemel, prachtige zonnetje en warme temperaturen. Tijdens deze reis heeft de gids ons van alles uitgelegd over Florida, Everglades en de indianen die erin leven. Ik weet nu bijvoorbeeld hoe de hoofdstad tallahassee is opgericht en hoeveel de Miccosucki indianen verdienen:P en daar hoef je je echt geen zorgen om te maken, haha. Dat zijn geen tipi’s meer.

Maargoed onze gids kent de Everglades erg goed en zij dat op dit tijdstip van het jaar er niet veel alligators in de everglades zelf zaten omdat het water erg laag staat en als je er met zo’n airboat langs komt die beesten al lang weg zijn door het geluid voordat je ze kan zien. Hij reed ons dieper de Everglades in omdat daar sloten naast de weg lagen. Hij vertelde dat de aligators daar nu gingen liggen vanwege het hogere water en omdat daar meer voedsel is. Jezus wat een dingen lagen daar! Echt supergrote alligators van een metertje of 3! Echt vet om te zien en ze lagen best dichtbij. Er zat alleen een sloot tussen, denk ongeveer een metertje of 10 – 15. Mooie foto’s gemaakt daar! Machtige beesten om ze zo in het wild te zien.

Daarna zijn we teruggereden naar het Everglades Safari Park voor onze airboat tocht door de everglades. Een airboat is zo’n boot met een hele grote propeller achterop. De Everglades zelf zijn echt mooi om te zien en oneindig. Het is eigenlijk een hele grote brede rivier die heel langzaam stroomt en maar 30 centimeter diep is. Verzuipen doe je daar dus niet!. Op de terugweg toch nog wel een paar bakbeesten van alligators zien liggen op een paar eilandjes.

Na de boottocht kregen we een alligator show. Een kerel ging een kooi met 6 alligators in en liet ze bewegen enzo. Best vet om te zien. Hij liet ook zien met welke kracht die beesten hun bek dichtklappen, en ja daar moet je geen hand tussen hebben zitten want die ben je echt kwijt. Toen hij klaar was bracht hij een klein alligatorje tevoorschijn en die mocht je voor 3 dollar vast houden. Echt vet zo’n beest! Aan de bovenkant dik pantser en de onderkant echt superzacht. In zo’n klein beestje zit ook nog best veel kracht!. Iedereen van de stagiairs heeft het kleine beestje vast gehad.

Na de show kon je een alligator farm bezoeken. Omdat wij al flinke jongens hadden gezien was het meer van hetzelfde. We vroegen nog aan zo’n parkwacht of we een slang mochten vasthouden, en dat mocht!. Dus heb ook nog even een tropische slang vastgehouden:)

Met alle interns hebben we nog wat foto’s gemaakt van de hele groep en met elkaar geluncht. Het was echt gezellig en leuk om met de hele groep weg te zijn! Heb iedereen nu echt een beetje leren kennen en de sfeer is supergoed!. Na het afscheid nemen lag het volgende feestje alweer in het verschiet, een latin party bij onze Colombiaanse/dominicaanse vrienden!.

Het was een soort van wijkfeest geworden met american style. Iedereen neemt wat mee voor het feest. En wij als hollanders, natuurlijk, brachten weer het nodige aan budweiser mee:). Het was echt gezellig en heb spaghetti gegeten zoals ik dat nog nooit geproefd had, latino style! Superlekker. En kip erbij die zo mals was dat je het gewoon bijna van het bot kon slurpen. Uiteindelijk waren we met veel nationaliteiten daar, en wel de volgende: Amerikaans, Cubaans, Colombiaanse, dominicaans, Venezolaanse, Nederlands, Duits, Argentijns en Engels! Dikke mix en heb het super naar mijn zin gehad. Lekker salsa en merengue dansen en bier drinken.

We hadden beloofd de volgende dag te komen opruimen rond 13.00 uur. Zo gezegd zo gedaan en toen we binnenkwamen stond het eten alweer klaar voor ons als lunch. Eerst eten dan schoonmaken was het motto, oke:) geen probleem!. Verder beetje van het uitzicht genoten en thuis gegeten. Was weer een goed weekend. Het verhaal van afgelopen weekend volgt dinsdag denk ik. En dan ben ik weer helemaal bij:).

Beunos Dias en kus!

• 03 Maart 2010 - 08:44

Denise:

Hi Sepp,

Wat leuk om je verhalen te lezen. Hoorde van Jose dat je die kant op ging dus heb je site maar even opgezocht.. Nu nog opzoek naar je Facebook zodat ik ook wat foto's kan bekijken.
    Geniet ervan (zo te horen lukt dat aardig) Niet te hard werken.. Enne hoe zit het met die prachtige Miami-chicks??

Groetjes uit Zwolle