Bahamas Baby! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Sepp Elzinga - WaarBenJij.nu Bahamas Baby! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Sepp Elzinga - WaarBenJij.nu

Bahamas Baby!

Door: Sepp

Blijf op de hoogte en volg Sepp

29 April 2010 | Verenigde Staten, Miami

It’s been a long time, but I’m still doing fine over here! Het is weer tijd voor een update. Twee weken geleden was het dan zo ver, Bahamas time! Zaterdag ochtend met Andries, Anja, Barbara, Nienke en Inga op het cruiseschip gestapt om 4 uur later in de Bahamas aan te komen. Was voor mij de eerste keer op een cruiseship wat opzich wel een lache ervaring is:)

Het cruiseschip was echt vet, onbeperkt eten/drinken, zwembad, club, casino, enz. Tijdens het varen was lopen iets wat moeilijk en leek het alsof je al een paar biertjes gehad hebt :). De heenreis was ff wennen met het geschommel dus op de heenweg onbeperkt cola voor mij, haha.

Op de boot zelf was het leuk met iedereen, beetje rondlopen, beetje gokken in het casino, chillen in de club en met name voor op de boot staan en genieten van de zon die langzaam begon door te breken, want het was nog vroeg;) rond een uur of 2 kwamen we aan in Freeport, Grand Bahamas. Het duurde allemaal even voordat we de boot afwaren dus om 4 stonden we uiteindelijk helemaal buiten en zaten we in een soort van bus/taxi naar het hotel toe.

De bahamas zijn mooie eilanden met vrolijke huisjes. Allemaal verschillende kleuren en aardige mensen. De rit naar ons hotel duurde 20-25 minuten dus we hadden al een groot deel van ons eiland gezien en ons een beetje kunnen orienteren. Ons hotel (Flamingo Bay) lag 2 minuten lopen van het strand af, en vanaf de balustrade bij ons hotel kon je over de palmbomen heen de prachtige caribische zee zien liggen! Echt ideaal!.

We zijn dan ook gelijk de overheerlijke blauwe warme zee in gedoken en genieten van onze ultieme bahama ervaring:). Er zat ook een tropisch zwembad bij ons hotel en daar hebben we ook even gekeken. Tot ons grote genoegen zat er gewoon een poolbar IN HET ZWEMBAD! Echt te gruwelijk. Je kon gewoon in een soort grot in het zwembad je cocktail drinken, wij hebben een Echte bahama cocktail ( Bahama mama ) gedronken.

In de avond zijn de naar de Lucaya marketplace gegaan met zn alle om uit eten te gaan. We hebben wij een Bahamese griek gegeten wat erg goed was. De rest van de avond hebben we in en rond de haven rondgehangen en het “Downtown” van Freeport bekeken. Nog een luxe casino binnengeweest op mn slippers want dat kan daar gewoon. ’S Nachts in slaap gevallen in mn heerlijke king size bed:)

Volgende ochtend hebben we scooters gehuurd om over het eiland te crossen. Mij leek dit de ideale manier om zo’n eiland te bekijken, en dat was het ook. We waren met z’n 7en een aardige attractie voor de locale bevolking, allemaal op een knalgele scooter, knalgele helm over het eiland heen. In totaal zijn er 3 stoplichten op het eiland te vinden, daarnaast rijden ze links, wat wel even wennen was! Rotondes andere kant op, bij kruispunten voor mijn gevoel de “foute” rijbaan pakken, wel leuk om te doen.

Die scooters gaan daar 80 dus we konden lekker doorknallen. De dames vonden het in het begin wel eng maar na een uurtje gingen ze net zo hard als de rest, ongeveer 60. We hebben mooie plekken gezien van het eiland en zijn de hele zuidkant af geweest. Nog even aan het strand liggen en genieten voordat we de boot weer op moesten. De terugweg werd het donker en kregen we ook nog een storm op de boot, wat ik alleen maar leuk vondt! We vaarde er recht op af en toen het bij ons voorop de boot nog windstil was, zagen we alle bliksemschichten door de lucht schieten voor ons. Uiteindelijk stormde het ook boven ons schip.

Al met al zijn de bahamas echt een paradijs, zeker een aanrader!:) Jammer dat het zo kort was.

Ik heb ook naar een basketball wedstrijd van Miami Heat geweest. Vet om gezien te hebben, maar met name vet om een keer die American Airlines Arena binnen te gaan. Wat een groot ding is dat. Zijn er met een groep heen geweest, was erg gezellig. Ik ben ook naar de westkust van Florida geweest, Sanibel Island, wat een prachtig eiland is dat. Alleen toen ik er was hadden we een tropische regenbui waardoor het de hele dag geregend heeft. Dat was minder omdat we er daardoor maar 2,5 uur geweest zijn terwijl het wel 3 uur rijden was.

Ik heb nog wat al commentaar gehad over mijn zo genoemde “Alcoholverbruik”. Ik kan jullie verzekeren dat het allemaal wel meevalt hoor;) Het mag misschien zo overkomen maar ik drink echt niet altijd, en als ik drink is dat meestal niet zo veel:).

Verder wens ik jullie allemaal een fijne koninginnendag/nacht want ook dit festijn moet ik het tweede jaar op rij missen jammer genoeg:(. De groeten aan iedereen en volgende week woensdag komt Niels hierheen:D supervet, gaat echt een goede tijd worden.

Ciao en kus.

• 29 April 2010 - 19:00

Zusje Lisa:

Koniginnennacht word geweldig! :D
    (L)

• 04 Mei 2010 - 17:27

Liss:

Sepp! Hoe is het :D Ik lees je verhalen nog steeds hoor. Veel plezier met Niels de komende twee weken!!
    xxx